قفل و یرآق درب های داخلی HDF . MDF. ABS

قفل و یرآق درب های داخلی HDF . MDF. ABS

در ابتدا به بررسی نحوه ی انتخاب و جزییات یرآق و قفل درب های داخلی خواهیم پرداخت. دستگیره های درب های داخلی از قبیل درب های سرویسی و درب های اتاقی به دو دسته ی یک تیکه و دو تیکه تقسیم می شوند. دستگیره های دو تیکه طرفداران بیشتری دارند ولی در عین حال نصب این نوع دستگیره ها زمان بر تر می باشد و نصاب ها برای نصب این نوع دستگیره ها هزینه ی بیشتری از کارفرما طلب می کنند.

زیبایی دستگیره های دو تیکه برای خانم ها جذاب تر می باشد ولی مشکل اصلی این نوع دستگیره ها مقاومت کمتر به دلیل نقطه تماس کم با درب می باشد و دستگیره های دو تیکه در صورتی که با بیشترین دقت نیز نصب شوند بعد از چند سال نیاز به رگلاژ دوباره دارند. دستگیره های یک تیکه با توجه به اینکه فقط دو پیچ برای نصب دارند ولی مقاومت بالاتری نسب به دستگیره های تک تیکه دارند.

در این میان نوع قفل نیز مهم می باشد. جای قفل بر روی درب ها در ارتفاع استاندارد سوراخ کاری می شود و قفل ها به دو صورت سوییچی با سلیندر یا قفل سرویسی تقسیم بندی می شوند قفل و یرآق درب های داخلی

انواع قفل و دستگیره درب های داخلی ساختمان

در صورت استنفاده از قفل سوییچی برای تمام درب ها داخل واحد، برای درب سرویس ها باید از سیلندر پروانه ای استفاده شود. برای قفل های سرویسی نیز نیازی به سلیندر نمی باشد. در صورت استفاده از قفل سوییچی با سیلندر نوع چپ و راست درب ها اهمیتی ندارد ولی برای استفاده از قفل و دستگیره سرویسی چپ و راست درب ها باید در هنگام خرید بیان شود.

با توجه به ارتفاع درب ها و وزن درب ها از ۲ یا ۳ لولا برای نصب درب ها استفاده می شود. لولاهای بلبرینگی نیز نسل جدید لولا برای راحت باز و بسته شدن درب ها می باشند.

کلمات کلیدی: دستگیره درب های داخلی ، قفل دربهای داخلی ، دستگیره دو تیکه ، دستگیره یک تیکه ، دستگیره دو تیکه درب های HDF و MDF